29 Mart 2012 Perşembe

Nişantaşı, İstiklal caddesi ve Diğerleri


Şehrin  en renkli, çekici semti olan nişantaşından başladık yeni favori semtim galataya kadar yol aldık

bu hafta. Nişantaşı için aklımıza bir çok çağrışım gelse de, yeni ve yenilenen her şeyin çağrışımı ona en

yakışanı. Ne zaman ''Vali konağı'' caddesinden içeriye kıvrılsam yepyeni bir görüntü ile karşılaşıyorum.

Sokaklarda sürekli bir yılbaşı havası sizi daha hareketli ve motive eden davranışlara yönlendiriyor.

Özellikle alışveriş bağımlıları için en doğru nokta. Aradığınız tüm markaları yurtiçi ve yurt dışı olsun

hepsini bulabilirseniz.  Nişantaşı her daim büyüyen, gelişen ve değişen bir semt olarak bana modayı

da çağrıştırıyor. Renkli, çekici ve parıldayan bir semtti semt yapandır moda.


İstanbul'da modanın kalbi, başı, çıkış noktası hatta dibi nişantaşıdır. Cadde kenarlarına sıra sıra dizili

tasarımcı showroomları, mağazaları ve butik dükkanları, arka sokakları kumaş fabrikaları ve modayı

en yakından takip eden sosyetenin ünlü simalarının oturduğu gezdiği alışveriş yaptığı bir moda

semtidir nişantaşı.

Nişantaşı ve Akaretler ikilisinden oluşan,  tanınmış büyük markaları bir araya getiren, "yüksek

kültür"e yönelik  bir moda anlayışı oluşturuluyor. Nişantaşı  geçmişten beri modacıların butikleri ve

gösterişli Abdi İpekçi Caddesi'yle İstanbul'da moda dendiğinde ilk akla gelen merkezlerden biriydi.

Akaretler'in restore edilmesi ve buranın lüks markalarla çevrilmesi sonrasında, Citys'in ve hemen

yanına İstanbul Moda Akademisi'nin Nişantaşı'nın tam göbeğine konumlanması bölgenin moda

açısından ileride tasarım merkezi olacağı belli gibiydi. Şişli Belediyesi'nin  Abdi ipekçi caddesinde

devam eden yeniliklerine geçen yılbaşında  kırmızı halıyla kaplayarak büyük beğeni topladı ve bir çok

ziyaretçi aldı.  Nişantaşı birkaç yıldır sayıları sürekli artan Louis Vuitton'dan Prada'ya en büyük

markaların olduğu bir marka cenneti haline geldi.

Nişantaşı gibi daha da eskiye uzanan ve isminin Pera olduğu dönemde bir moda merkezi sayılan

İstiklal Caddesi de  burjuva kültürüyle tekrardan değişim rüzgarları esiyor. İstiklal Caddesi öncelikle

Fransız Sokağı'yla  yenilenme havasını solumaya başladı daha sonra Fransız Sokağı   yerini Asmalı

Mescit devretti (ve Fransız Sokağı unutulmaya yüz tuttu), Asmalı Mescit trend, popüler, kalabalık

dolayısıyla Şişhane'ye kaymalar başladı yol üstünde Galata'nın sır dolu  arka sokakları değer kazandı.


Galata (ve İstiklal Caddesi'nin diğer ucundaki Cihangir de), hem özellikle "genç tasarımcı" diye

isimlendirilen modacıların küçük butiklerine ve dünya markalarının bulunabileceği konsept butiklere,

hem de Galata Moda'ya ev sahipliği yapıyor. Burada soluk alanlar, Nişantaşı'na göre  daha küçük

bütçeli, alternatif ve asıl olan  bağımsız modayı benimsiyor Paris'in sol yakasındaki gibi burjuva

bohem kitlesini kendine çekiyor. Galata Moda'nın sokak şenliği havasında çadırlarda yapılması da bu

bohemliği destekliyor.

Tüm  bunları analiz edince  insan geçen sürecin nasıl bir planlamadan geçtiğini merak etmiyor değil!

acaba Şişli Belediyesi ve Beyoğlu Belediyesi  yenilemeler devam ederken fikir alışverişi yapıyor mu?  

Belki rekabetten ya da ? sonuç olarak İstanbul'un moda merkezi haline gelme sürecini hızlandırıyor.


kaynakça


0 yorum:

Yorum Gönder