Şehrin en renkli, çekici semti olan nişantaşından başladık yeni favori semtim galataya kadar yol aldık
bu hafta. Nişantaşı için aklımıza bir çok çağrışım gelse de, yeni ve yenilenen her şeyin çağrışımı ona en
yakışanı. Ne zaman ''Vali konağı'' caddesinden içeriye kıvrılsam yepyeni bir görüntü ile karşılaşıyorum.
Sokaklarda sürekli bir yılbaşı havası sizi daha hareketli ve motive eden davranışlara yönlendiriyor.
Özellikle alışveriş bağımlıları için en doğru nokta. Aradığınız tüm markaları yurtiçi ve yurt dışı olsun
hepsini bulabilirseniz. Nişantaşı her daim büyüyen, gelişen ve değişen bir semt olarak bana modayı
da çağrıştırıyor. Renkli, çekici ve parıldayan bir semtti semt yapandır moda.
İstanbul'da modanın kalbi, başı, çıkış noktası hatta dibi nişantaşıdır. Cadde kenarlarına sıra sıra dizili
tasarımcı showroomları, mağazaları ve butik dükkanları, arka sokakları kumaş fabrikaları ve modayı
en yakından takip eden sosyetenin ünlü simalarının oturduğu gezdiği alışveriş yaptığı bir moda
semtidir nişantaşı.
Nişantaşı ve Akaretler ikilisinden oluşan, tanınmış büyük markaları bir araya getiren, "yüksek
kültür"e yönelik bir moda anlayışı oluşturuluyor. Nişantaşı geçmişten beri modacıların butikleri ve
gösterişli Abdi İpekçi Caddesi'yle İstanbul'da moda dendiğinde ilk akla gelen merkezlerden biriydi.
Akaretler'in restore edilmesi ve buranın lüks markalarla çevrilmesi sonrasında, Citys'in ve hemen
yanına İstanbul Moda Akademisi'nin Nişantaşı'nın tam göbeğine konumlanması bölgenin moda
açısından ileride tasarım merkezi olacağı belli gibiydi. Şişli Belediyesi'nin Abdi ipekçi caddesinde
devam eden yeniliklerine geçen yılbaşında kırmızı halıyla kaplayarak büyük beğeni topladı ve bir çok
ziyaretçi aldı. Nişantaşı birkaç yıldır sayıları sürekli artan Louis Vuitton'dan Prada'ya en büyük
markaların olduğu bir marka cenneti haline geldi.
Nişantaşı gibi daha da eskiye uzanan ve isminin Pera olduğu dönemde bir moda merkezi sayılan
İstiklal Caddesi de burjuva kültürüyle tekrardan değişim rüzgarları esiyor. İstiklal Caddesi öncelikle
Fransız Sokağı'yla yenilenme havasını solumaya başladı daha sonra Fransız Sokağı yerini Asmalı
Mescit devretti (ve Fransız Sokağı unutulmaya yüz tuttu), Asmalı Mescit trend, popüler, kalabalık
dolayısıyla Şişhane'ye kaymalar başladı yol üstünde Galata'nın sır dolu arka sokakları değer kazandı.
Galata (ve İstiklal Caddesi'nin diğer ucundaki Cihangir de), hem özellikle "genç tasarımcı" diye
isimlendirilen modacıların küçük butiklerine ve dünya markalarının bulunabileceği konsept butiklere,
hem de Galata Moda'ya ev sahipliği yapıyor. Burada soluk alanlar, Nişantaşı'na göre daha küçük
bütçeli, alternatif ve asıl olan bağımsız modayı benimsiyor Paris'in sol yakasındaki gibi burjuva
bohem kitlesini kendine çekiyor. Galata Moda'nın sokak şenliği havasında çadırlarda yapılması da bu
bohemliği destekliyor.
Tüm bunları analiz edince insan geçen sürecin nasıl bir planlamadan geçtiğini merak etmiyor değil!
acaba Şişli Belediyesi ve Beyoğlu Belediyesi yenilemeler devam ederken fikir alışverişi yapıyor mu?
Belki rekabetten ya da ? sonuç olarak İstanbul'un moda merkezi haline gelme sürecini hızlandırıyor.
kaynakça
0 yorum:
Yorum Gönder