29 Nisan 2012 Pazar

Ayakkabı Boyacısı İle Bir Söyleşi

Bu hafta grup arkadaşlarımızla beraber seyyar olarak ayakkabı boyacılığı ve tamirciliği yapan Ertuğrul Pusat'la bir röportaj gerçekleştirdik.Ertuğrul Bey 44 yıldır bu mesleği yapıyor ve mesleğini şu an Fındıkzade'de bir apartmanın önünde icra ediyor.Kendisinin dükkanı olmamasına rağmen apartmanın zemin katını kendisine depo yapmış ve burada işini son derece severek yapıyor.İşte seyyar ayakkabı boyacısı Ertuğrul Pusat'la gerçekleştirdiğimiz röportaj:

-K.M:Ayakkabı boyacılığı ve tamirciliği mesleğine ne zaman ve nerede başladınız?
 E.P:Ben 56 yaşındayım.12 yaşında Bartın'da başladım ayakkabı boyacısı olarak.

-K.M:Bu mesleğe nasıl başladınız?
 E.P:Bu mesleğe maddi ihtiyaçlardan dolayı başladım.Ailemin de durumu çok iyi olmadığı için ben de ayakkabı boyacılığına başladım.

-K.M:Ayakkabı boyacılığı ve tamirciliğninden kazandığınız parayla İstanbul'da geçiminizi rahatlıkla sağlayabiliyor musunuz?
  E.P:Tabii.Ayakkabı boyacılığı ve tamirciliği yaparak geçimimi sağlıyorum ama mesleğe çok büyük emek verdiğim için bu sonucu elde ettim,yoksa sıfırdan böyle ayakkabı tamirciliği ve boyacılığı yapmaya kalksam biraz zorlanırdım.

-K.M:Sizce İstanbul'da boyaclık yapmanızın mesleğinize bir artısı var mı?
  E.P:Tabii çok artısı var.Çünkü her şeyden evvel çok büyük bir nüfus potansyeli var.Nüfus potansiyelinin olduğu yerde alışverişin ,tamiratın,boya işinin olacağı kesin.

-K.M:İstanbul'da açılan büyük alışveriş merkezlerinin işlerinizi olumsuz yönde etkilediğini düşünüyor musunuz?
 E.P:Benim mesleğim açısından düşünmüyorum.Çünkü bazı alışveriş merkezlerinde ayakkabı ve lostra tamircileri olmakla birlikte fiyatlar çok yüksek olduğu için beni direkt olarak etkilediğini çok zannetmiyorum.Beni etkileyen ayakkabıların fiyatlarının ucuz olması,ne kadar ucuz olursa tamirat işi az,boya işi az olur.

-K.M:Bu mesleğin kaybolmaması için sizce ne yapılması gerekiyor?
 E.P:Bu mesleğin kaybolmaması için benim söyleyeceğim yerler zaten var;ayakkabı ithalatçıları odasını bir de ayakkabı tamircileriyle ilgili br bölüm var ama kafi değil bu çalışmalar.Ayakkabıcılar odasının tamircilerle ilgili bölümü bu iş üzerinde durup,bu işn eğitimini bir okul ya da bir kurs halinde düzenlerse mesleğin belki devamı sağlanır.

-K.M:Sizce İstanbul gibi kozmopolit bir şehirde yaşıyor olmamız,mesleğin kaybolmasını tetikleyen bir sebep mi?
 E.P:İstanbul çok sesli bir şehir,bu aslında mesleğin kaybolması için bir sebep değil mesleğin aslında devamı için bir sebeptir.Biraz evvel bahsettiğim gibi nüfusun çok sirkülasyonun çok olduğu bir şehir.

-K.M:Son olarak mesleğinizi devam ettirmek için beklentileriniz nelerdir?
  E.P:Önce ayakkabı imalatçıları odası bu işe el atmalı.Dediğim gibi kundura yapımı üzerine bir okul var fakat tamir üzerine zannetmiyorum.Okul olması mantıksız olur fakat bununla ilgili kurslar olabilir,bu kurslar vasıtasıyla hem kalitenin arttırılması hem işi bilen insanların ortaya çıkması sağlanabilir.

Seyyar ayakkabı boyacısı Ertuğrul Pusat'la gerçekleştirdiğimiz röportajın fotoğrafları:


                                    Ertuğrul Pusat'ın seyyar dükkanının apartman dairesindeki deposu:



0 yorum:

Yorum Gönder