3 Haziran 2012 Pazar

muzaffer ozak ile röportaj


Sahaflarla yaptığımız ikinci röportajda sahaflarla ilgili ilginç bir hikaye

anlatılmasını istedik bu yönde bir röportaj gerçekleştirdik.

- Biz sahafların hak ettikleri ilgiyi görmediklerini gördük, bunun için sahafların

 bilinirliği ve önemi arttırmak amacı ile bir proje hazırlamaya karar verdik.  Bu

 hususta insanların ilgisini çekebilmek amacı ile bize sahaf olarak başınızdan

geçen ilginç bir hikaye anlatırmısınız?


- Kaç yüz tane olsun? Bizim her dakkamız bir hikayedir. Nasıl olsun ilgi çekici mi,

çarpıcı mı, egzantirik mi?   Çok acı bir hikaye anlatıcam size, tabi bizim için acı

sizin için gülünç olabilir.Bana ordan metre kitap ver hikayesını bilirmisiniz?

Duymadınız dimi? 25sene evvel. Eskiden kürk modası vardı, kürklü bir bayan ve

bir beyefendi geldi. Aralarında konuşmaya başladılar  ne renk alsak acaba?

Bayan mobilya da şu renk dedi. Bizde o zaman yayın evlerine göre

 ayırmışız kitapları ve renk renk ayrılırdı o yüzden. Bayan bir anda beyaz alalım

dedi. Şu beyazlı seriden  70 santimlik alalım lütfen dedi.  Bende baktım şaşırdım.

İlk başta anlam veremedim daha sonrasında hanımefendinin isteği

doğrultusunda dediği gibi o seriyi hanımefendiye sattık.

  -Diğer ilginç bir hikayede yine bir gün bir talebe geliyor. Muhammediye istiyor

ama Osmanlıca olanını. Talebe kitabın fiyatını soruyor . Muzaffer Efendi ayağa

kalkıyor bir  çocuga bakıyor bir kitaba, aç bakayım kitabı, oku bunu diyor, talebe

okuyor ve Muzaffer Efendi çocuğa kitabı Osmanlıca okuyabildiği için kitabı

 parasız olarak veriyor. Bir gün başka bir çocuk geliyor bir sürü kitap almak

istiyor ama utangaç ve sıkılgan bir şekilde davranıyor. Cebinde 5 lirası olduğunu

 bununda 2 lirasının yol parası olduğunu fakat o kitaplarada ihtiyacı olduğunu

belirtiyor. Efendimiz hiç düşünmeden  kitapları çocuğa hediye ediyor. Ve

kitapların olduğu torbaya da 5 lira harçlık koyuyor. Çocuk teşekkür edip 

yolunda ilerlerken torbaya bir bakıyor içinde 5 lira var.Hemen dükkana geri 

dönüyor ve diyor ki”efendim torbanın içinde benim olmayan bir 5 lira buldum 

bu sizin olmalı diyor.”  Efendimizde o senin harçlığın evladım diyerek karşılık 

veriyor . 

İşte Muzaffer Efendimiz böyle biriydi. Anlattığım hikayelerden biri bizim için

üzücüydü ama bu son anlattığım hatıralarımızda güzel bir anı olarak kaldı.

- Size ve sizin gibi sahaflara çok teşekkür ediyoruz.

 Röportaj yaptığımız sahaf video kaydı yapılmasını istemediğinden dolayı 

ancak ses kaydı yapabildik.Röportajı dinlemek amacı ile 



1 yorum: