13 Mayıs 2012 Pazar

"Sokak sanatı, kendini ifade etmektir"

Sokak sanatı ile ilgili bu hafta İzmirli sanatçı Alper Bıçaklıoğlu ile kısa bir röportaj gerçekleştireceğiz.


Öncelikle biraz kendinden bahseder misin?
- 1982 Sakarya doğumluyum, ilk ve orta okulu sakarya da okuduktan sonra İzmir'e geldim ve sanat sürecim İzmir' de başlamış oldu, halen İzmir'deki atölyemde çalışmakta ve işlerimi üretmekteyim.

Sokak sanatına nasıl ve ne zaman başladın?
- 1995 yılının yaz aylarıydı ve yurt dışından gelen bir arkadaşımın getirdiği graffiti dergisini incelememle birlikte o yıllarda başladı diyebilirim, akabinde duvara yapılan ilk graffitilerimle:)
Sokak sanatı senin için ne ifade ediyor, neden yapıyorsun?
- Sokak sanatı sanırım kendimi ifade etmenin en bence hali, tepkilerimi (siyasi veya toplumsal) olaylara karşı duruşumu kendimce anlattığım sürekli açık bir galeri gibi, neden yapıyorum çünkü tepkim var dünyada yaşanılan bir çok olaya ve sokak bunları göstermek için en uygun yer, mekan içimdeki gizli kahramanın bir misyonu diyelim:)

Sokak sanatına dair ne tür işler yapıyorsun? (Grafiti, stencil, sticker...)
- 1995-1999 yılları arasında graffiti yapıyordum çoğunlukla, lakin 2000'li yıllarla birlikte sanatta ciddi bir kırılma yaşandı ve artık sokaklara sticker art, stencil ve farklı enstelasyonlar yapmaya başladım.
Yaptığın çalışmalarda bir mesaj verme durumu var mı, işlerini nasıl ortaya çıkarıyorsun?
- Evet aslında son dönemki işlerim hep tematik olarak ilerliyor, duyarlı olduğum olaylardan seciyorum (hangisine duyarsızız ki) yani uzun zamandır beni etkileyen dünya üzerindeki çocuk savaşçılar, savaşa zorlanan çocuklar, yetiştirilen minik ordular... Bir süredir çocuk savaşcılarla ilgili stencil ve sticker art çalışmaları yapıyorum ironik sloganlar ile İzmir ve İstanbul da örneklerini bulabileceğimiz.

Sokakta çalışmanın zorlukları var mı, ne tür problemler yaşıyorsun ve varsa seni rahatsız eden olaylar neler?
- Sokakta çalışmanın aslında cok bir zorluğu yok biraz kondüsyon meselesi, iyi koşmak, atlamak, zıplamak gereken durumlar oluyor, ee tabi birde bu işin illegal yüzü ve polisi, sivil memuru, duyarlı halkı var bunlarla mücadele hep bir şekilde olucaktır maximum yada minimal seviyede. Onun dışında yapılan çok değerli sokak çalışmalarının bir takım densiz insanlar tarafından tahribasyonu beni daha cok üzüyor. Stencil, graffitilerin üzerine yazılan saçma sloganlardan tutunda yırtılan, sökülen sticker art'lara kadar. İstanbul bu konuda cok daha duyarlı bir şehir.

Türkiye'de sokak sanatı ne durumda, bir gelişme var mı?
- Türkiye'de sokak sanatı cok güzel bir yere geliyor , geldi diyebiliriz buna keza sokakta yapılan işlerden tutunda ciddi isim yapmış olan sanat galerilerindeki sokak sanatçılarına, karma sergilere kadar cok daha iyi yerlere geleceğini düşünüyorum.

Sokak sanatı dendiğinde en beğendiğin sanatçılar kimler?
- J.m, basquiat, shepard fairey, banksy...

Çalışma alanı olarak sokakta nereleri kullanıyorsun, tercih ediyorsun?
- Görünebilir yerleri tercih ediyorum ama özellikle ilgi alanım çatılar diyebilirim.

Sevgili Alper'e teşekkür ediyoruz.

Not: Sanatçı ile ilgili haberler ve daha fazla görsel için sanatçının kişisel internet sayfası www.alperbicaklioglu.com/ adresini ziyaret edebilirsiniz..

0 yorum:

Yorum Gönder